Διάβασα στο NEWS247 το ακόλουθο άρθρο «Μανίνα Ντάνου: «Πήρα μια απόφαση να μεγαλώσω μόνη το παιδί μου, αναλαμβάνοντας όλες τις συνέπειες» όπου εμφανίζεται ξανά ένα υποτιθέμενο πρότυπο δυναμικής και σύγχρονης γυναίκας που δεν έχει ανάγκη το αρσενικό του είδους μας και τα καταφέρνει όλα μόνη της στη ζωή κλπ κλπ.
Το άρθρο όμως είναι ουσιαστικά περιγραφή τοξικής θηλυκότητας.
Η πρωταγωνίστρια, κ. Μανίνα Ντάνου θεωρεί ότι ο άνδρας με τον οποίο έκανε το παιδί είναι δωρητής σπέρματος για εκείνη. Πόσο πιο σεξίστρια να είναι κάποια; Είναι σαν να ισχυριστεί ένας άνδρας ότι η γυναίκα είναι μόνο αναπαραγωγικό σκεύος.
Σε άλλο σημείο αναφέρει ότι ο άνδρας αυτός δεν ήθελε το παιδί και της ζήτησε να μην το κρατήσει. Παρόλα αυτά αυτή αποφάσισε διαφορετικά και αναφέρει και κάποιους λόγους που όμως είναι εντελώς αδιάφοροι από τη στιγμή που ο βιολογικός πατέρας του παιδιού δεν το θέλει.
Γίνονται εκ νέου και συνεχώς με διάφορες αφορμές και υποθέσεις, και ειδικά τα τελευταία γεγονότα στις ΗΠΑ με το θέμα των αμβλώσεων, συζητήσεις και αναφορές για το δικαίωμα της γυναίκας να επιλέγει πότε να κρατήσει ένα παιδί και πότε όχι. Και καλώς υπάρχει το δικαίωμα.
Αλλά δεν είναι δικαίωμα μόνο της γυναίκας. Από τη στιγμή που ο άνδρας αυτός της ζήτησε να μην κρατήσει αυτο το παιδί ήταν υποχρεωμένη να μην το κρατήσει. Ηθικά υποχρεωμένη δηλαδή γιατί στο σημείο αυτό υπάρχει ένα τεράστιο κενό στην νομολογία που αφήνει το 50% της κοινωνίας ξεκρέμαστο σε ένα θεμελιώδες ζήτημα.
Αν μια γυναίκα δεν θέλει ένα παιδί προχωρεί σε διακοπή εγκυμοσύνης και αυτο είναι. Η ζωή συνεχίζεται. Αν ο άνδρας δεν θέλει το παιδί είναι εξαρτημένος από την απόφαση της γυναίκας.
Στην περίπτωση του ρεπορτάζ η κ. Ντάνου έχει αναλάβει όλη την ευθύνη της ανατροφής του παιδιού (γονεϊκή, οικονομική κοκ) και υποτίθεται ότι αυτό έχει συμβεί με συμφωνία μεταξύ τους. Το γεγονός αυτό δεν έχει καμία σημασία επειδή στην περίπτωση αυτή μία γυναίκα έχει αναγκάσει έναν άνδρα να γίνει βιολογικός πατέρας για τον απλό λόγο ότι το παιδί υπάρχει. Δεν είναι όπως στην άμβλωση που το παιδί δεν υπάρχει άρα δεν υπάρχει γονεϊκότητα.
Υφισταται εδώ ένας συναισθηματικός εκβιασμός του τύπου «το παιδί υπάρχει» στο μυαλό ενός ανθρώπου. Ας το φανταστούμε ανάποδα. Ένας άνδρας που λέει στη γυναίκα «γέννησε το παιδί και αναλαμβάνω εγώ όλη την ευθύνη».
Στατιστικά πόσες γυναίκες θα το δέχονταν αυτό αποδεχόμενες τον κίνδυνο της συναισθηματικής δέσμευσης;
Ή αν υποθέσουμε ότι μια κοινωνία θα απαγόρευε την άμβλωση για κάθε λόγο εκτός ιατρικούς με τον όρο κάθε ανεπιθύμητο παιδί θα το αναλάμβανε το κράτος και μπορεί να το έδινε σε οικογένειες που θελουν να έχουν παιδιά. Χωρίς καμία ευθύνη της γυναίκας που το γέννησε. Θα το δεχόμασταν αυτό στα πλαίσια αυτού του αλλοπρόσαλλου σύγχρονου (υποτιθέμενου) φεμινισμού;
Εξάλλου λέει η ίδια η κ. Ντάνου αυτός ο άνδρας «Επανήλθε κάποια στιγμή στο τέλος της εγκυμοσύνης μου και τους πρώτους μήνες μετά τη γέννηση της Αγγελικής, αλλά τελικώς δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί»
Γιατί επανήλθε; Επειδή εξ΄εναγκασμού θα γινότανε πατέρας και δεν μπορούσε να ελέγξει ο ίδιος τη στιγμή να γίνει πατέρας. Ήξερε ότι κάπου εκεί έξω υπάρχει ένα βιολογικό παιδί του. Και υπάρχουν αρκετά ερωτήματα όπως: και αν μπορούσε να ανταποκριθεί; Ή εάν σε μια άλλη περίπτωση ένας άλλος άνδρας μπορούσε να ανταποκριθεί; Δεν θα ήταν φυσικός, συναισθηματικός, οικονομικός εξαναγκασμός;
Εκτός και αν θεωρήσουμε ότι ως ανθρώπινα όντα το συναισθηματικό μέρος μας είναι ανύπαρκτο. Εξάλλου το ρεπορτάζ ξεκινάει με την παράλογη θέση «σε μια κοινωνία που μέχρι και σήμερα, σε μικρότερο βαθμό μεν, «επιβάλλει» με τον τρόπο της στους νέους ανθρώπους να παραμείνουν πιστοί στο πατροπαράδοτο πρότυπο της κλασικής, πλήρους οικογένειας,…» θεωρώντας φυσικά ότι ο άνθρωπος είναι ανάλογο του σκύλου ή της γάτας την άνοιξη. Αν αυτό το τελευταίο θέλουμε να το δεχτούμε τότε με ό,τι αυτό συνεπάγεται όμως.
Σε μια αποστροφή μάλιστα του λόγου της η κ. Ντάνου λέει (πιθανώς ασυνείδητα αλλά σημαντικό σημείο) «Θεωρώ ότι είναι πιο τίμιο να κάνεις αυτό, αν δεν είσαι έτοιμος και δεν μπορείς να προσφέρεις στο παιδί σου αυτά που πρέπει να προσφέρεις. Δεν ήταν καθόλου δική του επιλογή, θα μου πεις «ας πρόσεχε…» ».
Φανταστείτε να υπάρξει περιορισμός στο δικαίωμα της άμβλωσης, όπως π.χ γίνεται προσπάθεια στις ΗΠΑ αυτήν την περίοδο, με ακριβώς αυτό το επιχείρημα να λέγεται σε γυναίκες: «ας πρόσεχαν» ή «υπάρχει αντισύλληψη».
Σε ένα σημείο του ρεπορτάζ αναφέρεται το εξής: «Η απουσία του βιολογικού πατέρα της Αγγελικής, συνέπεια αυτής της απόρριψης, ήταν η αφετηρία για τη Μανίνα να ακούει εκφράσεις του τύπου «πώς μπόρεσε, το παιδί του, να ξέρει ότι υπάρχει ένα παιδί του εκεί έξω», κάτι που σκεφτόταν και η ίδια στην αρχή, όπως λέει.Με πολλή προσωπική δουλειά όμως, κατέληξε σε ένα συμπέρασμα, που μόνο ωφέλιμο για την κόρη της μπορούσε να είναι.»
Και αναρωτιέμαι πώς σκέφτονταν στην αρχή και η ίδια όπως λέει το «πώς μπόρεσε, το παιδί του, να ξέρει ότι υπάρχει ένα παιδί του εκεί έξω »; Δεν το είχε στο νου της έτσι από την αρχή όπως τουλάχιστον ισχυρίζεται; Και γιατί να χρειάζεται πολλή προσωπική δουλειά για να αλλάξει την αντίληψή της; Και αν δεν κατέληγε σε αυτό το συμπέρασμα η πρωταγωνίστρια της ιστορίας αλλά σε ένα άλλο τελείως διαφορετικό ή αντίθετο από αυτό που εν τέλει κατέληξε;
Και ακόμη και αν η ίδια στο τέλος αποδέχτηκε ότι θα μεγάλωνε μόνη της την κόρη της δεν σημαίνει αυτό ότι άλλοι άνθρωποι που θα ήξεραν την ιστορία θα το έβλεπαν το ίδιο. Εκθέτει έναν άνθρωπο στην κοινωνική πίεση του π.χ «τι άνθρωπος ή τι άνδρας είναι αυτός που δεν ενδιαφέρεται για το παιδί του…»
Πέρα από όλα αυτά υπάρχει και ένα παιδί στην περίπτωση αυτή, ένα παιδί που όμως μεγαλώνει και που σε καμία περίπτωση δεν καλύπτεται από την όποια συμφωνία της προηγούμενης γενιάς, των γονέων της δηλαδή, και π.χ στα 15 της πόσο μάλλον στα 18 της θα μπορεί να ζητήσει να γνωρίσει τον βιολογικό της πατέρα. Θα της πει η μητέρα της «στο απαγορεύω γιατί είχαμε κάνει κάποτε μία συμφωνία με αυτόν τον άνδρα που είναι βιολογικός σου πατέρας»; Και αν τον συναντήσει μπορεί τότε στο μέλλον να υπάρξει συναισθηματικό δέσιμο με αυτόν τον άνδρα, θεμιτό μεν αλλά η ύπαρξη αυτού του παιδιού δεν είναι επιλογή του. Του επιβλήθηκε.
Με βάση τον νόμο για τις αμβλώσεις κάθε γυναίκα διεκδικεί και έχει το δικαίωμα να επιλέξει την ύπαρξη η μη αυτού του συναισθηματικού δεσίματος με έναν απόγονο. Δηλαδή να γεννήσει ή να διακόψει την εγκυμοσύνη.
Και όπως έγραψα καλώς είναι έτσι αλλά δεν πρόκειται για δικαίωμα της γυναίκας αλλά του ανθρώπου.
Εν κατακλείδει οι γυναίκες δεν είναι μόνο το άλλο μισό του ουρανού αλλά μπορούν εξίσου να γίνουν και το άλλο μισό της τοξικότητας στις σχέσεις.
Ένα είδος είμαστε και από τα ίδια υλικά είμαστε φτιαγμένοι.
Στο μελλον η προσπαθεια της ανθρωποτητας θα επικεντρωθει στο να ξαναχτισει, πετραδακι – πετραδακι, οσα γκρεμησε η λαιλαπα της πολιτικης ορθοτητας.
Βρισκομαστε βλεπεις στη φαση που μες την καλη χαρα οι ανθρωποι, ανεμελοι, εξακολουθουνε να απλωνουν απερισκεπτοι τον τραχανα του δικαιωματισμου.
Είναι βεβαιο πως όταν θα ερθει η μπορα θα τρεχουν πανικοβλητοι να τον μαζεψουν.
Ο Μπακούνιν ειχε κανει την εξης ευστοχη παρατηρηση: «Ο ανθρωπος αρχικα ηταν ένα ελευθεριακο ον (χωρις περισκεψιν, χωρις λύπην, χωρις αιδώ, συμπληρωσε ο Καβαφης), όταν όμως εξελιχθηκε νοητικα υποθηκευσε την ελευθεριοτητα του στο ελογον».
Ουτως ειπειν εκανε ότι γουσταριζε, εχεζε όταν και οπου ηθελε, γαμιωταν οπου και με με οποιον ηθελε, αλλά όταν εξελιχθηκε νοητικα δημιουργησε ένα κανονιστικο συστημα θετοντας μονος του περιορισμους στον εαυτο του.
Τα δικαιωματα που απεφεραν οι σκληροι αγωνες των ανθρωπων , τωρα κατασπαταλιουνται εν ειδη ευτελων καταναλωτικων αγαθων, από τους συγχρονους αδαμαστους “αγωνιστες” που ξυφουλκουν κατά των παντων.
Αφού μας μέναν παξιμάδια
τί κακοκεφαλιά
να φάμε στην ακρογιαλιά
του Ήλιου τ’ αργά γελάδια
που το καθένα κι ένα κάστρο
για να το πολεμάς
σαράντα χρόνους και να πας
να γίνεις ήρωας κι άστρο!
Πεινούσαμε στης γης την πλάτη,
σα φάγαμε καλά
πέσαμε εδώ στα χαμηλά
ανίδεοι και χορτάτοι
ΥΓ: Όταν, προ 40κονταετιας περιπου, βρεθηκα στην δεινη θεση του δυστυχους βιολογικου πατερα της Αγγελικής, βιωσα για πρωτη φορα τι σημαινει εκβιασμος και αιχμαλωσια. Και κατεστησα απολυτως σαφες ότι αυτό δεν θα συμβει.
Ας κανουν ακομα λιγη υπομονη οι αδαμαστες αγωνιστριες του δικαιωματισμου και της πολιτικης ρθοτητας, μεχρι την επομενη φαση εξελιξης του ανθρωπου , που είναι η αναπαραγωγη με τη μεθοδο της αμοιβαδας.
Οποτε θα αποκτησουν την απολυτη αυτονομια τους!
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
Τα νομικά κενά είναι μεγάλα σε ότι αφορά τους άντρες. Ο σωστός νόμος για την συνεπιμέλεια πολεμήθηκε για ακατανόητους λόγους από ανθρώπους δήθεν αριστερούς και προοδευτικούς με παιδαριώδη επιχειρήματα.
Μου αρέσει!Μου αρέσει!