Η μέρα που ο Θεός δημιούργησε τον εαυτό του

Υπόθεση εργασίας 1: Όντως υπάρχουν μεταφυσικές οντότητες.

Υπόθεση εργασίας 2: Η μεταφυσική αντίληψη του μονοθεϊσμού. Όντως ότι υπάρχει ένας και μοναδικός Θεός με όλες τις ιδιότητες που του προσάπτουν οι μονοθεϊστικές θρησκείες, παντοδύναμος, αναλλοίωτος, βλέπει και ακούει τα πάντα, γνωρίζει τα πάντα, σχεδιαστής και δημιουργός του Παντός στην κάθε του λεπτομέρεια. Δημιουργός όλης της μη ζωντανής ύλης, ακυτταρικών δομών ανάμεσα στο ζωντανό και μη-ζωντανό που τους λέμε ιούς αλλά και δημιουργός ζωντανών μονοκύτταρων και πολυκύτταρων, προκαρυωτικών και ευκαρυωτικών, φυτικών και ζωϊκών οργανισμών. Δημιουργός κάθε πιθανού και απίθανου πλάσματος. Μεταξύ αυτών και ο άνθρωπος.

Υπόθεση εργασίας 3: Ο χριστιανισμός έχει δίκιο για την αντίληψη του Θείου και αυτός έστειλε το γιό του πριν από 2000 γήϊνα χρόνια να μας σώσει από τις αμαρτίες μας. Και έστω ότι ένα από τα πιο βασικά εργαλεία σωτηρίας της ψυχής είναι η ταπείνωση του ανθρώπου μπροστά στο Θεό.

Υπόθεση εργασίας 4: από τον πλανήτη Γη λείπει ο άνθρωπος. Δεν είναι και δύσκολο 1ον)  επιστημονικά υπήρξαν και γεωλογικές εποχές που δεν υπήρξε άνθρωπος στη Γη, 2ον) θεολογικά με βάση την Π.Δ ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο την έκτη μέρα το οποίο σημαίνει ότι υπήρξε χρόνος κατά τον οποίο άνθρωπος δεν υπήρξε.

Δεδομένο: Αυτό που «μένει» είναι μη ζωντανή ύλη, ακυτταρικές δομές ανάμεσα στο ζωντανό και μη-ζωντανό, μονοκύτταροι και πολυκύτταροι, προκαρυωτικοί και ευκαρυωτικοί, φυτικοί και ζωϊκοί οργανισμοί.

Τι θα ήταν λοιπόν ο Θεός χωρίς τον άνθρωπο; Ας φανταστούμε την αξία του Θεού σε έναν τέτοιο κόσμο. Ποια μορφή μη ζωντανής ύλης  και ποιο ή ποια απ΄όλα τα όντα, που θα έχουν μείνει θα έχει γνώση της ύπαρξης του Θεού; Ποιό από όλα θα ασχολείται με το τι θέλημα έχει ο Θεός και το τι πρέπει να κάνει για να τον αφήσει ευχαριστημένο; Ποιο θα χτίζει κτίρια για το χατήρι του και ποιο θα τον επικαλείται σε καλές και κακές στιγμές; Ποιο θα έχει ειδικές τελετουργίες και θα μνημονεύει το όνομά του για βοήθεια και σωτηρία και ποιο θα προπαγανδίζει την ύπαρξή του στα νέα μέλη;

Όλα αυτά αλλάζουν με μιας όταν εισάγεται στην εξίσωση ο παράγοντας άνθρωπος. Τότε ο Θεός βγαίνει από την ασημαντότητά του και γίνεται το κεντρικό σημείο αναφοράς για εκατομμύρια όντα που ασχολούνται με τις επιθυμίες του, τα τερτίπια του, γράφουν για αυτόν, τραγουδούν για αυτόν, χτίζουν κτίρια για να τον υμνούνε, πολεμούν για αυτόν, σκοτώνουν για αυτόν.

Γεννιούνται λοιπόν τα ερωτήματα:

Πρέπει ο άνθρωπος να είναι ταπεινός μπροστά σε αυτόν τον Θεό ή ο Θεός μπροστά στον άνθρωπο;

Πρέπει ο άνθρωπος να χρωστάει ευγνωμοσύνη σε αυτόν τον Θεό ή ο Θεός στον άνθρωπο;

Η δημιουργία του ανθρώπου από τον Θεό ήταν πράξη αγάπης ή τελικά πράξη ναρκισσισμού και εγωϊσμού;

Advertisements
This entry was posted in (Αν)Ορθολογισμός, Φιλοσοφία. Bookmark the permalink.

16 Responses to Η μέρα που ο Θεός δημιούργησε τον εαυτό του

  1. Ο/Η ΒΑΓΓΕΛΗΣ λέει:

    Καλο ερώτημα ,αλλα στηριζεται σε άνιση πληροφόρηση απο τις δυο πλευρές .

  2. Ο/Η Πάρης Μπρούζος λέει:

    Βαγγέλη δεν κατάλαβα καλά το σχόλιό σου.
    Τι εννοείς με άνιση πληροφόρηση και τι με δύο πλευρές;

  3. Ο/Η breadfan λέει:

    Πάρη, στην 4η υπόθεση εργασίας γράφεις ότι ο άνθρωπος δημιούργησε τον άνθρωπο την έκτη ημέρα. Φαντάζομαι ότι ήθελες να γράψεις ότι ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο.

    Αν και είναι ενδιαφέρον το concept «Ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο για να πάρει αξία», δυστυχώς ο Παΐσιος σε διαψεύδει, αφού ως γνωστόν οι σαύρες προσκυνούν το θεό. Κανείς δεν μπορεί να αποδείξει ότι και οι προκαρυωτικοί και ακυτταρικοί οργανισμοί δεν κάνουν το ίδιο. Μάλιστα, πάω στοίχημα ότι ακόμα και οι ταλαντώσεις των ατόμων είναι προσευχές προς το Μεγαλοδύναμο.

    Σιγά μην περίμενε ο Γιαχβέ τη Λουκά να τον λατρέψει, είχε φροντίσει από πριν…

  4. Ο/Η Πάρης Μπρούζος λέει:

    Breadfan, σωστό αυτό στην 4η υπόθεση εργασίας, το διόρθωσα.

    Ναι πιθανώς οι σαύρες να το κάνουν αλλά στις ιερές γραφές δεν υπάρχει αναφορά σε υποχρεώσεις των υπόλοιπων κτιστών απέναντι στο Θεό.
    Όλα είναι περιγραφές των υπόχρεώσεων του ανθρώπου. Κανείς δε ζητά από τις αρκούδες ή τις γάτες να νηστέψουν την περίοδο του Πάσχα.
    Και αν είναι έτσι με τις σάυρες και τα άτομα, επειδή αναγνωρίζουμε σαφή διαφορά του ανθρώπου απέναντι στους άλλους ζωντανούς οργανισμούς υπάρχει το ερώτημα γιατί δε σταμάτησε ο Θεός τη δημιουργία π.χ στα ερπετά. Για να την προχωρήσει και να θέλει να φτιάξει τον άνθρωπο όλο και κάτι παραπάνω θα ήθελε 😉

  5. Παράθεμα: Η μέρα που ο Θεός δημιούργησε τον εαυτό του | Atheia.gr

  6. Ο/Η Batcic λέει:

    Τελικά η αλήθεια είναι ότι το πλήρες δεν είναι αναγκαστικά και μεγάλο! Μόλις το απέδειξες Πάρη με αυτό σου το άρθρο!!! Εξαιρετική διατύπωση και αυθεντικός προβληματισμός για τους μη προβληματιζόμενους. Τι θα ήταν αλήθεια ο θεός χωρίς τον άνθρωπο; Μια παξιμαδοκλέφτρα ίσως;

    Όσο για τη διόρθωση του Breadfan, εγώ νομίζω ότι σωστή ήταν η πρώτη σου διατύπωση, ασχέτως με το γεγονός ότι ήθελες να γράψεις τη δεύτερη. 😛

  7. Ο/Η saturnal λέει:

    Ερώτησεις προς breadfan
    Ερώτηση πρώτη:
    Πώς ακριβώς θα μπορούσε να φανταστεί ένας προκαρυωτικός ή και ακυταρρικός οργανισμός την ύπαρξη ενός άλλου όντος το οποίο υποτίθεται ότι έχει δημιουργήσει τα πάντα;
    Ερώτηση δεύτερη:
    Πώς είναι δυνατόν να προηγείται ένας δημιουργός ζωντανών μονοκύτταρων και πολυκύτταρων, προκαρυωτικών και ευκαρυωτικών, φυτικών και ζωϊκών οργανισμών του ανθρώπινου οργανισμού που βρίσκεται στη κορυφή της εξελικτικής πυραμίδας;

  8. Ο/Η Πάρης Μπρούζος λέει:

    Batcic σε ευχαριστώ.
    Με δεύτερη ανάγνωση κατάλαβα και το σχόλιό σου για τη διόρθωση 🙂

  9. Ο/Η Πάρης Μπρούζος λέει:

    Σατουρνάλ, σωστές οι απορίες

  10. Ο/Η 2readnreview λέει:

    Ο «Θεός» βρίσκεται στον αντιληπτικό μηχανισμό του ανθρώπου, ίσως από την «ανάδυσή» του ως είδος.
    Το ερώτημα δεν είναι αν υπάρχει θεός ή όχι, αλλά γιατί ο άνθρωπος να αντιλαμβάνεται το «Θεό».

  11. Ο/Η 2readnreview λέει:

    Ερώτήση εργασίας:
    Ο άνθρωπος (θεϊστής ή άθεος) θα δεχόταν ως ισότιμό του, έναν «ξάδελφό» του (homo-κάτι) ο οποίος δεν θα αντιλαμβάνονταν την έννοια της θεολογίας;

  12. Ο/Η Πάρης Μπρούζος λέει:

    2readnreview,

    γιατί όχι;
    Προσωπικά ναι. Εξάλλου ούτε εγώ αντιλαμβάνομαι την έννοια της θεολογίας (με την έννοια της αποδοχής της)

  13. Ο/Η 2readnreview λέει:

    Πάρη, με την απάντησή σου δηλώνεις ότι αντιλαμβάνεσαι την έννοια της θεολογίας, χωρίς να την αποδέχεσαι.
    Ξέρεις, με «ενοχλεί» αυτή η καθολικότητα στην αντίληψη της θεολογίας. Παντού σ΄όλη τη γη, όλες τις εποχές και στο πιο απομακτισμένο μέρος. Είναι λόγω του φόβου που προκαλεί η γνώση του θανάτου και μπλα μπλα μπλα ή μήπως κρύβεται κάτι πιο σύνθετο;
    Γιατί υπερασπιζόμαστε την αθεϊα και δεν προχωράμε στην απόρριψη της έννοιας της «θεολογίας»;

    Σαν να υποστηρίζουμε δηλαδή το κενό σύνολο, χωρίς να αμφισβητούμε τα ίδια τα μαθηματικά.

  14. Ο/Η 2readnreview λέει:

    Και πάλι στην ερώτηση, ακόμη κι ένας άθεος εάν «δέχονταν» ως απάντηση ότι: «Δεν μπορώ να αντιληφθώ γιατί πράγμα μιλάς», δε θα αισθάνονταν για το συνομιλητή του σαν να μην αντιλαμβάνεται μια «μαθηματική» έννοια;

  15. Ο/Η Πάρης Μπρούζος λέει:

    readnreview,

    η γνώση του θανάτου είναι βασικός λόγος ύπαρξης των θρησκειών αλλά όχι ο μόνος (όχι όμως και ο βασικότερος για μένα). Θέλω να γράψω κάτι πάνω σε αυτό αλλά είναι μεγάλο θέμα.

    Για το άλλο τώρα η σύγκριση μεταξύ μαθηματικών και θεολογίας είναι μόνο φαινομενικά ταιριαστή.
    Θα μπορούσαμς να συγκρίνουμε τα μαθηματικά με έννοιες της αστρολογίας, των παραμυθιών. Και αυτές είναι καθολικές και επίσης τις αντιλαμβάνομαι (χωρίς να τις αποδέχομαι).

  16. Ο/Η 2readnreview λέει:

    Πάρη,
    έχω την αίσθηση ότι η «κατασκευή» των πρώτων «θεών» έλαβε χώρα όταν ο νοητικός μας μηχανισμός απέκτησε τη δυνατότητα να δημιουργεί ένα επιπλέον επίπεδο, με τη βοήθεια του οποίου «έρμήνευε» τα «φαινόμενα». Αυτή η «τεχνική» χρησιμοποιείται και στα μαθηματικά, ειδικά στην τοπολογία. Με αυτή την έννοια συσχετίζω τα μαθηματικα και ειδικά την τοπολογία με τη θεολογία. Την αντίληψη δηλαδή ότι πάντα υπάρχει ένα «ανώτερο» επίπεδο στο οποίο υπάγονται τα πάντα.
    Τώρα το πως αυτή η διαδικασία κατέληξε σήμερα να γίνεται αιτία για τόση βία και εκμετάλευση είναι άλλη συζήτηση. Θα βοηθήσει όμως να ψάξουμε την «απαρχή» και προβληματισμοί σαν του άρθρου σου βοηθάνε.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s