Η νέα Μεγάλη Ιδέα: Η Ελλάδα των Τριών Μαντριών και των Πέντε Κομμάτων.

Σκεφτόμουνα για κάποιο καιρό να ανοίξω ιστολόγιο και η αφορμή για αυτό ήταν το εξής γεγονός: είχα γράψει  ένα κείμενο  και το είχα στείλει σε εφημερίδες αλλά και σε κάποιους διαδικτυακούς τόπους για δημοσίευση, αλλά, λόγω έκτασης, χωρίς να δημοσιευτεί. Μετά από 2 μήνες περίπου το έστειλα και στο περιοδικό Δαυλό από όπου μου απάντησαν ότι θα το δημοσιεύσουν. Μέσα στο επόμενο διάστημα των 4 μηνών γνώρισα καλύτερα τον κόσμο των ιστολογίων. Από κάποια συζήτηση εδώ  http://panosz.wordpress.com/  είδα ότι υπάρχει η δυνατότητα να το στείλω και να δημοσιευθεί εκεί, όπως και τελικά έγινε. Το κείμενο ήταν τροποποιημένο ελάχιστα από εμένα σε σχέση με αυτό που είχα ήδη αποστείλει στο περιοδικό, αφαιρώντας 1-2  σημεία που θεώρησα ότι δεν προσφέρουν κάτι. Μετά από ένα μήνα (τεύχος Ιουνίου 2007) το κείμενο δημοσιεύεται στο Δαυλό, με την διαφορά ότι στο τέλος προστέθηκαν δύο λέξεις που δεν υπήρχαν στο αρχικό κείμενο, που για μένα αλλάζουν την ουσία και το σκοπό του άρθρου. Το τέλος ήτανε […για να ξεφύγουμε από τη μοίρα των «βαρβάρων».] και στο τεύχος του περιοδικού […για να ξεφύγουμε από τη μοίρα των «βαρβάρων», Ασιατών και Αφρικανών]. Με αφορμή το γεγονός αυτό αποφάσισα να ξεκινήσω το ιστολόγιο και να έχω αποκλειστικά την ευθύνη για τα γραφόμενά μου.

Ενημέρωση 26.10.07: Το περιοδικό Δαυλός σε ανταπόκριση e-mail που είχα στείλει στις 09.07.2007, στο τεύχος Οκτωβρίου περιείχε σημείωση με το αυθεντικό τέλος του κειμένου «Ελλάδα 2007».

                                                      

Τελικά γίνονται εκλογές. Λόγω της επικείμενης αναθεώρησης του Συντάγματος και της κατάθεσης του επόμενου προϋλογισμού. Το ερώτημα είναι, από πότε η κατάθεση ενός προϋπολογισμού θεωρείται θέμα μεγίστης σημασίας για να προκηρυχθούν πρόωρες εκλογές; Αυτό σημαίνει ότι θέματα που σε άλλες χώρες είναι αυτονόητες αρμοδιότητες μιας κυβέρνησης στην Ελλάδα μπορεί να αντιμετωπίζονται ως πρωτόγνωρης σημασίας γεγονότα. Λες και έχουν πέσει ξαφνικά από τον ουρανό.

Όσο για την αναθεώρηση του Συντάγματος μάλλον θα είναι μία από τα ίδια. Καμία κίνηση να αλλάξουν κάποια πονηρά ή ακόμη και παράλογα άρθρα ή υποάρθρα. Καμία προοπτική για αλλαγή σημείων του Συντάγματος που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ανά πάσα στιγμή για χαρακτηρισμό «εσωτερικών εχθρών» αν οι συνθήκες το επιτρέψουν ή αν «ο κυρίαρχος λαός» το επιθυμίσει όπως π.χ η έκφραση «επικρατούσα θρησκεία» ή η «υποχρέωση του κράτους να καλλιεργεί εθνική και θρησκευτική συνείδηση». Πώς μεταφράζονται αυτές οι συνειδήσεις στην πραγματικότητα είναι ένα ερώτημα. Η γενική συμπεριφορά του μέσου Έλληνα δείχνει αγάπη για την πατρίδα ή αγάπη για την με κάθε τρόπο επιβίωση. Αν δεν θέλω π.χ να ανήκω στην «επικρατούσα θρησκεία» πώς χαρακτηρίζομαι; Προδότης; Αν δεν θέλω να μπω στο δημόσιο, τι είμαι; Ανθέλληνας; Πώς μετριέται ο βαθμός εθνικής συνείδησης; Και τι σημαίνει εθνική συνείδηση; Ότι όλοι οι Έλληνες επιβάλλεται να έχουν συγκεκριμένο τρόπο ζωής; Αν το κράτος παίζει ρόλο στο καθορισμό εθνικής συνείδησης πώς εξηγείται η παρουσία ανθρώπων ή ομάδων που ενώ συμμετέχουν στην ελληνική εκπαίδευση (κάποιοι εδώ και δεκαετίες) δεν αισθάνονται Έλληνες; 

Αν το Σύνταγμα επιτρέπει ελαστικές ερμηνείες, είναι δεδομένο πως κάποτε θα χρησιμοποιηθούν για «κυνήγι μαγισσών».

Και τι σημαίνει «επικρατούσα θρησκεία»; Το Σύνταγμα δεν είναι χώρος αναφοράς προσωπικών επιλογών των πολιτών. Αν στο 90% των Ελλήνων αρέσουν τα μακαρόνια με κιμά αυτό θα πρέπει να γράφεται στο Σύνταγμα; Αν στο 90% ή στο 95% των Ελλήνων αρέσουν τα μπουζούκια θα πρέπει να αναφέρεται στο Σύντγαμα «επικρατών τρόπος διασκέδασης είναι επισκέψεις στα μπουζούκια»;

Όσο για το προοίμιο του Συντάγματος τι να πει κανείς! Μάλλον δείχνει ότι το ελληνικό κράτος θεωρεί ότι το μεγαλύτερο χρέος του απέναντι στους πολίτες του, είναι να καλλιεργεί δεισιδαιμονίες και προλήψεις, και ταιριάζει περισσότερο σε εποχές του μεσαίωνα ή σε κάποιες φυλές που ζούνε ακόμη απομονωμένες  σε τροπικά δάση χωρίς επίγνωση για τον κόσμο έξω από αυτά, παρά σε χώρα πολιτικά και κοινωνικά εξελιγμένη.

Επακόλουθο; Καμία σκέψη για πλήρη διαχωρισμό Πολιτείας και Εκκλησίας. 

 

Καμία προοπτική επίσης για περιορισμό της χρονικής παρουσίας πολιτικών προσώπων σε θέσεις εξουσίας ή δημόσιας διοίκησης όπως ισχύει π.χ για το αξίωμα του Προέδρου της Δημακρατίας. Θα έπρεπε να υπάρχει ενα όριο για δύο το πολύ θητείες σε όλα τα πολιτικά όργανα διοίκησης. Ίσως πενταετείς αλλά με καθορισμένο όριο. Έτσι θα περιορίζονται ή θα αποφεύγονται φαινόμενα διαπλοκής.

 

Άρα δεν πρόκειται για καμία αναθεώρηση που θα άλλαζε το πολιτικό επίπεδο της χώρας. Όλα θα μείνουν ίδια για να πηγαίνει «σόι το βασίλειο». Προς τι λοιπόν η φασαρία;

 

Αλλά θα έχουμε λέει, 5 κόμματα. Πιθανόν. Αλλά αν το πέμπτο κόμμα που μας αξίζει είναι το ΛΑ.Ο.Σ τότε θα πρέπει να ανησυχούμε για τη πολιτική παιδεία που παράγουμε. Ας ελπίσουμε το συγκεκριμένο να είναι κάτι σαν εκτόνωση.

Από εκεί και πέρα ελπίδα να αλλάξει κάτι στα μαντριά της χώρας δεν διαφαίνεταιι. Και αυτό θα συμβαίνει για όσο ο μέσος Έλληνας θα έχει απαιτήσεις από το κράτος του παρόμοιες με αυτές που έχουν παιδιά μεταξύ 5-10 χρονών από τους γονείς τους. Για όσο ο μέσος Έλληνας θα βλέπει κάτι ή θα σκέφτεται κάτι και θα τραβάει τα φουστάνια ή τα παντελόνια του κράτους ζητώντας το επιτακτικά. Και δεν πρόκειται φυσικά για θεμελιώδη δικαιώματα ή για πρωτοποριακές σκέψεις. Αν κρίνει κανείς από λαοσυνάξεις για ταυτότητες, από τις ενστικτώδεις αντιδράσεις για βιβλία Ιστορίας (και όχι μόνο το περσινό/φετινό) που όσο άσχημα και αν τα θεωρεί κάποιος η αντίδραση οχλαγωγής μόνο ώριμους ανθρώπους δεν δείχνει, από τις κάθε είδους απαιτήσεις για μαζικούς διορισμούς στο δημόσιο τομέα και γενικώς από το είδος της πολιτικής τοποθέτησης τότε μάλλον και αυτή τη φορά αλλά και τις αμέσως επόμενες θα αποδειχτούμε ξανά ένας λαός που φοβάται τη σκιά του και παλεύει με αυτή. Ένας λαός χωρίς ταυτότητα και πολίτες που απλώς διαμαρτύρονται και αγανακτούνε.

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s